Features voor versie 2.0 ...

Voor Versie 2 van Klaverjas HD en van Klaverjassen heb ik al een aantal ideeën (met dank aan de betatesters en de feedback van de eerste kopers):

  • Aansluiten op GameCenter : wie speelt de meeste PITS?  Wie gaat het meest NAT? Wie haalt de hoogste scores?  Zo wordt het toch nog echt competitief;
  • Rotterdams als variant ;
  • Toekennen van een eigen naam aan de virtuele spelers;
  • Optie toevoegen: Wie het eerst 1.500 punten heeft wint in plaats van meeste punten per 16 potjes

Heb je nog een andere goede suggestie of een feature die je graag toegevoegd zou willen hebben in een toekomstige versie ? Laat het mij weten !

 

22 Responses to Features voor versie 2.0 …

  • Dana Rich
    5 / 24 / 2011

    I would really like for an English version if possible and would gladly help with the translation. Although I do not speak a word of Dutch, I feel I could guess well enough.

    Dana Rich 5 / 24 / 2011
  • admin
    5 / 24 / 2011

    Thank you for your suggestion. I did not realize that Klaverjas was also played outside of the Netherlands.

    Translation to English would not be that big a hurdle to realize, although I’ve been a bit lazy (so there are a lot of hard coded strings in the App… like for example the help screens)

    I’ll at least try to release version 2.o as a Multilingual version (supporting English, German and Dutch).

    admin 5 / 24 / 2011
  • Dana Rich
    5 / 24 / 2011

    I would love that, if there is anything I could do to help, I would be glad.

    Until I saw this game on the appstore I had not actually played it. My friends and I, however, have been playing a two player varient of this game called Klaberjass. So when I saw this game, it was similar enough I knew it was a must-buy.

    Dana Rich 5 / 24 / 2011
    • admin
      5 / 24 / 2011

      Well ,I hope it does not disappoint. I’ll contact you as soon as I start with the multilingual version to help me with at least the grammar part of it .

      admin 5 / 24 / 2011
    • Dana Rich
      5 / 24 / 2011

      I am sure it will not. I’ve been playing the dutch version all day!

      Dana Rich 5 / 24 / 2011
  • Theo
    5 / 24 / 2011

    Leuke app! Gelijk gekocht toen ik zag dat er (eindelijk) een iPad-versie voor Klaverjassen is.

    Heb nog wel een paar kleine suggesties voor je:
    – spel tussentijds opslaan en mogelijkheid deze op een later tijdstip weer te laden
    – zelf het aantal te spelen potjes (of tot welk aantal punten) je wilt spelen, naast de officiele keuze van 16 rondjes of 1500 punten
    – een paar subtiele geluiden toevoegen bij een aantal handelingen (bijvoorbeeld bij opleggen van de kaarten, winst of verlies aan het einde van de ronde), natuurlijk aan of uit te zetten 😉
    – totaalscore altijd in beeld
    – suggestie met uitleg voor diegene die het nog een beetje moet leren (soort van learning mode). Behaalde scores mogen dan natuurlijk niet in GameCenter worden opgeslagen
    – multiplayer (leuk om met een maat op afstand een potje te spelen, of iemand zoeken waar je tegen kunt spelen
    – help-sectie uitbreiden)

    Zounleuk zijn als je een paar van bovengenoemde suggesties kunt realiseren. Maar met je huidige versie heb je me ook al blij verrast…

    Theo 5 / 24 / 2011
    • admin
      5 / 24 / 2011

      Allemaal goede ideeen, thanks !

      admin 5 / 24 / 2011
  • Bert van Veenendaal
    5 / 29 / 2011

    Graag multi player met team selectie (en AI’s), eventueel ook graag local wifi en/of bluetooth.
    Beter dan de 2 of 3 spelers varianten!
    Ik doe het al jaren met de pc, maar op de iPad zal echt perfect zijn!

    Bert van Veenendaal 5 / 29 / 2011
  • Alex van der Wal
    6 / 3 / 2011

    Voor de volgende versie heb ik nog wel wat verbeter puntjes.

    1. Dat je maat rekening houdt met de roem voor vrouw koning van troef. Heb nu al een paar keer gehad dat als ik mijn koning gooi en hij heeft een vrouw en nog een kaart. Hij altijd de ander opgooit.

    2. Een foutje in de Rotterdamse versie. Als mijn maat de troef heeft bepaald en we zijn ergens in het spel waarbij West uitkomt en Noord of Oost troeft dan kan ik niet meer troeven. Terwijl ik dit eigenlijk wel verplicht ben te doen. Ben er nog niet uit of dit alleen gebeurt als ik niet kan overtroeven, zodra ik dit duidelijk heb laat ik het wel even weten.

    3. het zou fijn zijn als je overal het scherm zou kunnen aanraken om naar de volgende buurt te gaan i.p.v. op het pijltje te klikken na elke slag/buurt.

    Verder ben ik blij dat ik het spel gelijk gekocht heb. Hij is velen maler beter dan de iphoneversie “klaverjas” die ik voorheen speelde.

    Alex van der Wal 6 / 3 / 2011
  • Arno
    6 / 4 / 2011

    Ik speel de rotterdamse variant, maar in een situatie waar ik moest introeven zei de applicatie dat dat niet mocht. Ik heb er een afbeelding van en die zou ik kunnen mailen. Verder echt super, vermaak me er zeer mee!

    Arno 6 / 4 / 2011
    • admin
      6 / 4 / 2011

      Bedankt voor de screenshot. Dit lijkt mij inderdaad een bug (in ieder geval inconsistent). Wijziging is doorgevoerd en zal binnenkort als 1.11 kunnen worden gedownload uit de store.

      admin 6 / 4 / 2011
  • Stan
    6 / 4 / 2011

    Dit is verreweg de beste klaverjas app die ik ken. Toch kan de ai wel beter. Introeven doet de ai vaak met de hoogste troefkaart, om daarna met een lagere troefkaart troef door te trekken. Dat is onlogisch. Daarnaast seint de ai soms door zijn aas weg te gooien (seinend dat hij ook de tien heeft). Als ik vervolgens doortrek komt de tien niet, het lijkt wel of hijnog denkt dat het aas er nog inzit…soms bij de enalaatste slag en een troef en een kleintje in de hand, trekt de ai eerst troef om daarna de laatste slag te verliezen. Ook dat is onlogisch.
    En kleintje boer speelt de ai zelf wel, maar hij herkent het niet bij mij…
    Maar verder: uren plezier!!

    Stan 6 / 4 / 2011
    • admin
      6 / 4 / 2011

      Dank je. Gebruik je versie 1.0 of versie 1.1 ?

      admin 6 / 4 / 2011
  • Alex van der Wal
    6 / 4 / 2011

    Wat ik gister bij punt 2 bedoelde. Is precies wat Arno beschreef….
    Was gister een beetje moe toen ik het schreef. Zijn uitleg was een stuk makkelijker… hahaha.. Kwam er vandaag achter dat het niet uitmaakt wie er troef heeft bepaald, maar dat het wel altijd is wanneer je niet kan overtroeven.

    Wat mij vandaag ook weer opviel is dat je maat geen rekening houdt met de roem ook al is het geen troef. Het lijkt erop dat hij koste wat het kost de hoogste kaart wil opgooien om de slag te pakken ook al ligt de slag aan mij en kan hij roem maken!

    Alex van der Wal 6 / 4 / 2011
    • admin
      6 / 4 / 2011

      Deze bug heb ik al kunnen traceren en gefixed (versie 1.11, over een week of zo verkrijgbaar als Apple meewerkt). Als de slag aan maat is zou de App inderdaad moeten proberen roem te pakken (zeker als hij kan verwachten dat de slag niet meer overgenomen kan worden). Op dit moment zal de applicatie alleen bij de laatste kaart proberen de roem pot zo groot mogelijk te maken (als de slag aan Maat ligt).

      Voor de volgende iets grotere release (1.2) ga ik de bijleg regels op de schop nemen en jouw feedback daar zeker in verwerken. Keep it coming 🙂

      admin 6 / 4 / 2011
  • Erwin Petter
    8 / 13 / 2011

    Voorstel tot verbetering van de AI:

    Ik had een spel dat als volgt verlopen is (versie 1.5o):
    Schoppen troef, Zuid (dat was ik) speelt, Noord komt uit.
    De slagen waren (NOZW):
    1) S.9 (uit), S.10, S.B (wint), S.V
    2) S.7, R.9, S.A (uit, wint), K.8
    3) H.A (wint), H.V, H.7 (uit), H.8
    4) R.A (uit, wint), R.V, R.8, R.B
    5) K.10 (uit, wint), K.9, K.8, K.H
    6) H.9 (uit), K.B, S.8 (wint), H.B
    7) K.V, R.10 (wint), R.7 (uit), H.H
    8) K.A, R.H (uit), S.H (wint), H.10

    Hier werd de pit gemist, omdat de computer-partner Noord in slag 6) om onbegrijpelijke redenen met harten 9 uitkomt, terwijl het duidelijk was dat tegenspelers OW geen troef meer hebben (zie slag 2) en dus klaver aas en klaver vrouw dus zonder meer gemaakt kunnen worden (klaver 10 en klaver Heer waren al gevallen in slag 5).
    Dit is geen incident, maar een dergelijke situatie heb ik meerdere keren meegemaakt: de computer partner speelt zekere slagen niet uit, maar bewaart deze kaarten, waarna deze kleur nooit meer aan bod komt.

    Een andere “wens” is voor mij het spelen met de Nederlandse speelkaarten, dus AHVB i.p.v. AKQJ.

    Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
    Erwin

    Erwin Petter 8 / 13 / 2011
  • G. Smit
    10 / 5 / 2011

    Ik zou het prettig vinden als het scorebord tijdens het spel optioneel zou zijn. Of misschien alleen de roem zou tonen. Het is normaal gesproken je eigen verantwoordelijkheid om tijdens het potje te rekenen. Het kan soms dus erg spannend zijn of je het gehaald hebt. Dit spel zou een goede training voor dit tellen kunnen zijn.

    G. Smit 10 / 5 / 2011
    • admin
      10 / 6 / 2011

      Bedankt voor je suggestie. Dit zit al sinds versie 1.00 in de app ingebouwd. In settings de opties à tempo punten weergaven uitzetten en voilà, je moet weer zelf rekenen gedurende het potje.

      admin 10 / 6 / 2011
    • G. Smit
      10 / 6 / 2011

      Bedankt voor je reactie. Misschien zie ik het over het hoofd, of is er een verschil tussen de mac en iphone versie? Ben trouwens nu al erg blij met het spel!
      screenshot

      G. Smit 10 / 6 / 2011
  • admin
    10 / 6 / 2011

    Oeps… sorry. Inderdaad er is een verschil tussen Mac en iDevice versies. Ik zorg er voor dat de volgende versie voor de Mac ook een optie krijgt om de puntentelling pas na een ronde bij te werken (het zit er al in, maar de optie staat niet in het optiescherm).

    admin 10 / 6 / 2011
  • Lex
    11 / 6 / 2011

    Bedankt voor de goede apps. Ik gebruik de app als training, doe soms stomme zetten of zou graag wel eens verschillende scenario’s willen spelen. Bij dit alles helpt het als je een spel kunt saven tussendoor en kunt reloaden. Een terugleesbaar overzicht van het spelverloop zou ook fijn zijn.

    Lex 11 / 6 / 2011
    • admin
      11 / 6 / 2011

      Dank je! Het grappige is dat precies deze functies al wel zijn ingebouwd maar puur en alleen voor debug doeleinden (dusverre). In de toekomst wil ik dit zeker ook als optie gaan inbouwen in de Appstore versies (dus: trainer module met advies, herspelen van een partij, spelverloop overzicht,etc.).

      Op dit moment werk ik aan een totaal nieuwe build (versie 2.0) waarin de belangrijkste nieuwe functie multiplayer moet worden. De App wordt ook meteen een universal binary (dus geschikt voor installatie op iPhone en iPad). Met deze nieuwe versie (die ook meteen een nieuwe “fundering” krijgt) wordt het meteen ook makkelijker om dergelijke nieuwe functies in te bouwen.

      admin 11 / 6 / 2011