Multiplayer stabiliteit

Ik krijg er maar weinig feedback over, maar ik ben op basis van een melding van een gebruiker toch maar weer eens in de multiplayer code gedoken.  Bij het testen ben ik toch aardig wat conceptuele fouten tegengekomen die langdurig Klaverjassen (vooral de Pas/Speel variant) bijna onmogelijk maakte.

In versie 2.60 zal multiplayer zijn bijgewerkt en zal het vooral bij pas/speel varianten een stuk stabieler moeten zijn. De App speelt hier nu online tegen zichzelf en heeft er inmiddels drie foutloze bomen opzitten.

De aanpassingen zetten ook de weg open naar cross platform multiplayer. Het moet straks mogelijk zijn om met de App op willekeurig welk platform te spelen tegen de App op willekeurig welk ander platform (voorzover ondersteund uiteraard ;-))

2 Responses to Multiplayer stabiliteit

  • Matthew Brusik
    8 / 1 / 2012

    Hallo

    M’n oom en ik hebben de HD versie en de upgrade naar multiplayer
    We proberen nu al 3 avonden een boompje te spelen met elkaar tegen de computer
    We spelen passen en elke keer loopt het vast. Iedere keer weer opnieuw
    Kun je ons aangeven wanneer dit opgelost is want nu is het eigenlijk geen geld waard want het irriteert alleen maar. Ik hoor graag van u

    Mvrgr.

    Matthew Brusik 8 / 1 / 2012
    • admin
      8 / 1 / 2012

      Het is erg lastig dergelijke fouten te vinden in multiplayer spellen, maar dit probleem is in versie 2.60 (hopelijk) opgelost; de huidige testversie is in ieder geval veelbelovend en speelt zonder problemen hier de ene boom na de andere boom (met pas/speel). De App is echter flink onder handen genomen en ik durf het nog niet aan hem zonder meer te releasen zonder eerst nog grondig te testen. Ik ga proberen de nieuwe versie binnen nu en drie weken in te sturen aan Apple. Probeer tot die tijd de “verplicht” variant (wellicht minder leuk, maar deze heeft minder kans op vastlopers).

      admin 8 / 1 / 2012